Pages

Thursday, December 30

Blogwalking

Konon berpeluh-peluhlah en macam baru balik dari jogging gitu. (Baru perasan ayat ni pelik sikit bunyi dia) Sebenarnya baru selesai sesi ber-blogwalking tadi. Singgah-singgah blog orang. Tulis-tulis dekat shoutbox. Share share banner semua-semua. Kira tabik juga lah dengan sesetengah blogger Malaysia. Boleh tahan blog diorang. Cantik pun cantik. Menarik pun menarik. Mulalah seorang hamba Allah ni rasa rendah diri. Dan sedikit rasa tidak puas hati. Nak buat macam mana. Macam ada masa je nak jayakan blog ni sungguh-sungguh. Tapi tidak mengapa. Ini akan menjadi satu titik permulaan! Hahaha.

*Baca-baca balik apa yang telah ditulis tadi*

Alamak ayat -_-' Kembali pasal blog tadi. Ada banyak blog yang berjaya memikat hati. Tapi sorry, mestilah blog sendiri yang disanjungi. Titik peluh sendiri. (Kenapalah kita tak habis-habis cakap pasal peluh ni?) Jadi yang mana blog dia saya baru follow tu, thumbs up buat anda ya. Terpikat I dengan blog you, yooouuu.

By the way, tadi kita ada cakap pasal share banner kan. Semuanya ada dekat page links. Kenalah share kat situ sebab kalau kita nak share dekat sidebar nanti tak boleh nak letak banyak-banyak sangat. Mengada. Jadi, tu lah dia. Kalau nak share link blog or site pun boleh. Di page yang sama ok. Kita ada plan macam nak buat banner sendiri juga tapi nanti lah. Kita fikir design baik-baik dulu. So, baru sedap sikit mata memandang. Then, bolehlah korang share dekat blog korang pulak kan? *kening*

Apa pun, setelah selesai ber-blogwalking, kita dah tahu dah apa kekurangan kita. Banyak benda yang nak kena upgrade ni. For example, my writing skills, my background and header, etc. Hehe. I really need to know how to communicate with readers. Communication skills : Low! I even thinking about signing up for Nuffnang. This, I'll deal it with Kak Nad later. I still need a guardian guidance. Guardian? Hahaha. Kak Nad, you just got promoted you see XD

Sebelum saya melabuhkan tirai biru berkain cotton -sahaja-, panjang lebih kurang 2 ela -asal boleh je-, kalau anda baik hati, followlah kita eh. Selalunya kita follow balik followers kita sebab kita sayang diorang. Make sure site untuk di-follow tu adalah. Kalau tak tergaru-garu dagu kita tak tahu nak buat apa. Eh jap, tapi kalau boleh, followlah dengan sepenuh, seikhlas hati. Kalau rasa macam tak nak, tak payah paksa. Kita cuma kasi usul je.

P/S : Untuk blog-blog yang lain tu, nanti saya singgah ya. Tak sempat nak singgah sekarang. Don't worry, ada second session and third session :) Kalau tak sabar sangat, share lah link.

You're amazing. Enough said,

1 comment:

  1. wow~ so rajin.hee..btw, blogwalk kena ada cr yg betul taw :)

    ReplyDelete